archive-com.com » COM » E » EKIPIROVKA.COM

Total: 793

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Ekipirovka.com - Електронен магазин за планинска, алпииска и катерачна екипировка.
    и бяхме готови за катерене Извадихме инвентара разгледахме гидовника и се запътихме към най близкия обект Духаше вятър беше мрачно темепературата беше около нула градуса и валеше сняг идеални за катерене условия Пробвахме се да раздвижим изкатерихме няколко лесни тура но като цяло бяхме ужасени от студа и наковаването Болтовете бяха сложени тип Лакатник а времето беше толкова лошо че на всяко движение спирах за да си затопля ръцете Помъчихме се няколко часа и след това се прибрахме в къмпинга първият сектор на който отидохме предимно отвесени леко ронливи скали на малки ръбчета Още на следващия ден времето се стопли и снегът изчезна за няколко Посетихме един от най известните сектори в района Espero Primavera Намира се на около половин час ходене пеша от къмпинга Маршрутите са по 30 40 метра предимно хоризонтални и плочести Естествено за втори ден несвикнали с катеренето и скалата отново умряхме от страх но след първата седмица този страх се изпари и вече катерехме по отпуснато През следващите дни посетихме и друг доста известен сектор на който прекарахме доста време до края на пребиваването ни Can Piqui Pugui Той е доста по надвесен и част от маршрутите са пренаковани и не толкова страховити С Юли захванахме едно 7с много красив маршрут нетипичен за сектора който преставляваше едно таванче и след това надвес с не много малки хватки На фона на останалите маршрути хватките бяха направо джобове Като цяло стила на катерене в Сиурана представлява едно тежко плочесто примъцкване на адски малки ръбчета Българският обект с който може да се оприличи е Лакатник както по стил на катерене така и по стил на наковаване Първите десетина дни спахме в нещо като общо бунгало където още се подвизаваха двама канадци един американец и двама норвежци Запознахме се още първата вечер с почти всички и до последно тези хора останаха най близките ни приятели Вечерите се прекарваха в гледане на филми пиене на вино катерене на боулдъри и разни подобни занимания След като времето се постопли излязохме да спим на палатка Храна си набавяхме от най близкия голям град Реус До там обикновено стигахме или на автостоп или с някой от нашите приятели от къмпинга След първата седмица влязохме в крак с нещата и започнахме да изпитваме истинското удоволствие от пребиваването ни там Катеренето беше страхотно запознахме се с много готини хора а пък местността е невероятно красива На третия четвъртия ден видяхме Адам Ондра който няколко дни след това мина първото си 9 b Не можахме да го гледаме как преминава маршрута но след това видяхме самия маршрут Представлява една вертикална плоча която в горната и част се превръща в надвес На пръв поглед невъзможно но явно има хора които могат да го минат Освен Адам Ондра там се подвизаваше и световната шампионка Мая Видмар Тя също ни скри топката като за един ден онсайтна три 7с две 8а и нареди едно 8 b и едно 8с Като цяло катернето там е на едно доста по високо ниво от България Може би 90 от катерачите имаха 8а

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=42&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

Или от преживяното и видяното да го преформулирам да разберем защо нашите прадеди са избягали от там В рамките на двайсетина дни изминахме над 850 км в различни климатични метеорологични и теренни условия Тръгнахме на 40 42С от долината на река Обихингоб Тези температури не спряха да ни тормозят дори като прехвърлихме прохода Хабуработ 3255м и се спуснахме в долината на граничната с Афганистан река Пяндж През първите 10 дена освен жегата най големи проблеми ни създаваше всепроникващата прах Влажността на въздуха беше около 20 Ние се движехме по така наречената Памирска магистрала която в голяма степен е един прашен разбит и каменист черен друм с тук таме парчета асфалт за цвят Тя опасва цялата планина от запад юг и изток В течение на пътуването не закъсняха да се появат и първите здравословни проблеми Дали от водата дали от храната жегата и прахта падна и първата жертва Стуци Точно тогава Съдбата ни прати една газка и без много да му мислиме я взехме на абордаж Здравето на другаря беше над всичко Цанихме я на стоп и за разкош да ни закара до град Рушан отстоящ на 38 км Самото пътуване беше истинско родео спукахме гума пък после станахме свидетели как я лепят което пък е друга дълга история Отделно от това лелите с които пътувахме притиснати в каросерията започнаха да ни пеят любовни песни Не е истина как се изчервихме Опасна работа Дали да не отделя отделен абзац за памирските моми сърбят ме ръцете По сериозно От град Рушан напуснахме главния път и маршрута ни навлезна в долината на дивата река Бартанг Това беше най опасната част от нашето пътешествие 280 км през сърцето на Памир Основното ни препятствие по това време беше отнесения от реката път За да ни е още по весело пътя на места беше или изцяло песъчлив или ни водеше по стари речни отлагания истински кълдъръм От тези танци дойде и първата ни по сериозна повреда Стоян счупи новозавареното си ухо за багажника Между кишлаците Япшорф и Бопасор се преборихме с два изключително стръмни 3 4 км участъка които направо ни изцедиха силите Умората започна да си казва думата появиха разни болежки Така изкарахме до кишлака Гудара 3200 м където взехме решение да наемем кола След тежки няколко часови преговори открихме уазка да ни качи нагоре към езерото Каракул На морето Езерото Каракул ни посрешна огряно в слънце и със слаб вятър В далечината се открояваше масива на връх Ленин 7134 метра В рамките на 12 часа обаче времето се смени и през нощта се изви гръмотевична буря Сутринта се събудихме под 10 см сняг Така посрещнахме Новата Година От езерото Каракул стъпихме на Памирското плато и поехме към превала Акбайтал По пътя към него Явор се разболя сериозно Трябва да спомена че в лазарета винаги имаше по някой болен просран с температура или повръщащ Най високият шосеен проход в Памир Акбайтал 4655 метра го глътнахме без много да му цепим басма След което се радвахме на дълго спускане И на нов багажник пишещият също се

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=43&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

Fitz Roy Оми японецът смяташе да катери соло а Давид и Чави испанците не бяха решили по кой маршрут ще се катерят Ние бяхме за Californian Road От лагера в гората се ходи около 5 часа Първо до езерата Los Tres и после по ледник Зад нас на 1 час ходеха хитрите поляк и двама австрийци те не участваха в пъртината Горе всичко беше затрупано Само ние носехме лопата Соте отиде и взе още една която беше вързана със стоманено въженце на една скала Мина доста време докато се оправим Много нов сняг Оказа се че Оми е качил една бутилка вино Отидох и казах на испанците те разбира се не повярваха Хванахме се на бас на една бира в El Chalten 970 мл Стана истинска веселба в нашата ледена пещера Kупон в нашата пещера на Paso Superior 19 02 Японеца тръгна към 23 ч и 45мин после испанците и накрая ние Би трябвало да се ходи 1 5 ч но трябва да се прави пъртина и сега са необходими 2 5 ч Доста е студено На Соте му мръзнат краката Точно под началото на тура кулоара Brechia испанците ни чакат за да започнат да слизат И те мръзнат Поляка и австрийците пак хитруват в нашите следи Първо отидоха до Poansenot Wilians road но било опасно и дойдоха и те Решаваме че най много да се качим до рамото и то с някое измръзване За 1 5ч сме в пещерата Изгрев на Paso Superior Не мога да се стопля в чувала с дрехите Спахме около 3 ч и поехме надолу Вятърът ни събаря на места и изчакваме поривите за да продължим Добре че в този момент не сме на рамото За 4 ч слизаме до лагера Rio Blanco и после с Гриньо до El Chalten Събраха се към 11часа ходене днес Влязохме в първия хостел с интернет Докато пишехме на домашните любимци двамата се напихме с 1 бира 970 мл В нашия хостел имаше места още 1 бира Баня и културен живот пица и още 1 бира 20 02 Прогнозата беше лоша С Гриньо взехме колела под наем и карахме до едно място наречено Rucanor и след него до езеро наречено Condor Lake 18 км в едната посока Пътят се оказа много лош След 4 5 ч каране ни боляха задниците една седмица Напазарувахме и за 2 15 ч се качихме до Соте Вечерта много вино и наздравици в бараката Най вече за Оми който е оцелял соло и не се е изкатерил много но е свалил целия си багаж и боклуци вкл около 40 кг от Paso Superior Бъзикам го че когато го дават по българската телевизия ще казвам на децата Не правете така в къщи Само за суперпрофесионалисти Имаше един нов американец в бараката Той ми помогна да обясня смешката Бараката беше вече пълна Май бяхме към 11 човека 23 02 Exupery Изгрев над Ag d e la S Ag Еxupery Ag Rafael Poincenot и Fitz Roy Мотаехме се защото щяхме да ходим само 2 ч до скалнота

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=44&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

метра дълбочината на общата система тъй като входа на Межоная е с 35 ме по високо разположен През 2007 г установяват връзка с друга пещера Илюзия чиито вход е разположен на най голяма надморска височина 2400 м и обявяват системата за втората по дълбочина в света обща дълбочина 1753 м и сбор на галериите около 24 км Целта на последната експедиция в която участва и Теди Кисимов е да намери продължение на пещерата в най ниската част на пропастта Нищо такова не се е случвало в последните 27 години На 14 декември миналата година влизат през Илюзия и 12 13 дни ходят пеша катерят се и се спускат по въжета провират се през теснини плуват и си проправят път до дъното на Снежна до най дълбоката точка на системата Това е най тежката пропастна пещера в света вървяхме 15 километра за сравнение най дълбоката пещера в света в която влязох през 2005 г Крубер Вороня пътя към дъното е около 5 км и ги извървяхме за почти 9 дни споделя Теди Важното е че българинът заедно с руснаците и украинците намират продължение на пещерата която след края на експедицията е по дълга с близо 700 метра и малко по дълбока Авантюризмът е заложен в човека е едно от обясненията които русенецът дава за участието си и целта на експедицията Разбира се има и далеч по сериозни причини спелеологията е наука със спортен елемент в голяма степен е другото обяснение Най високите планински върхове са вече известни изследвани са моретата и океаните и в днешно време все повече учени обръщат поглед към недостатъчно изследваното подземно пространство е още един аргумент По план хеликоптерът който ги отвежда до входа на пещерата трябва да ги вземе на 8 януари След два неуспешни опита заради лошото време членовете на експедицията са принудени да се

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=45&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

определено бяха месеците в които съм се чувствала изключително натоварена не само физически но и до голяма степен психически и определено не мисля че не си е заслужавало Всеки човек се радва когато усилията му са оценени затова и аз изпитвам истинско щастие едва когато зная че сам успяла да покажа на какво сам способна и съм дала всичко от себе си Не мисля че съм заела място което не заслужавам След като толкова време тренирах почти без никаква почивка съм сигурна че да тренираш е най лесната част от постигането на резултати Въпреки че в Бълагария не е никак лесно да се подготвиш пълноценно има далеч по трудни неща като например адаптацията на самото състезание През годината участвах в шест крага от Европейската купа тоест на всичките Изключително важно е да получиш шанса да участваш на много състезания за да постигнеш възможно най добрия резултат Аз получих своя шанс за което искам да благодаря на всички които ми помогнаха да осъществя всички тези пътувания Участвах в Имст Австрия ВеликоТърново България Лайпциг Германия Варшава Полша Линц Австрия и Кран Словения Както и на Световното първенство в Еквадор където наистина се радвам и благодаря че отидох И въпреки че се състезавам от толкова години всяко едно състезание е различно само по себе си или по скоро аз се чувствам различно Изобщо много неща могат както да ти помогнат така и да ти попречат да се чувстваш перфектно на самото състезание На пръв поглед това са съвсем малки и несъществени неща но всъщност е твъреде трудно да се справиш с тях Това са климат часови разлики пътуване спане атмосфера дали ще катериш на открито или закрито адаптация и така нататък все неща с огромно значение Така че трудно можеш да предвидиш какво ще стане Именно затова са ти нужни участия Друга важна

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=49&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

велосипед между 18 и 20 дни в зависимост от аклиматизацията и климатичните условия Основните трудности се очакват да бъдат голямото разсто яние между местата за снабдяване с провизии преминаването на пла нински реки минните полета ос танали от времето на гражданската война и близостта с невралгични райони като границите с Афганис тан и Китай Най подходящото вре ме за преминаване на Памирския възел е втората половина на юли и началото на август Велоекспедиция Памир 2008 е посветена на 130 годишнината от Освобождението на България от турско робство Прекланяме се пред паметта и подвига на предци те ни участвали в изграждането на Нова България Именно във възела между Памир и Хиндукуш дн Афга нистан се крият корените на бъл гарския етнос Натам се е устреми ла и нашата малка експедиция от Нова България към прародината Участници Явор Дачев в момента завършва Геология в СУ Оставил е следа от своя грайфер по всички големи бъл гарски планини По време на вело експедиция Ладак 2006 достига с колело до 5606 м и прекосява едно от най високите шосета в света раз положено в Индийските Хималаи Велопътешествал също из Македония Гърция и Сърбия Има алпийски изкачвания в България из Австрий ските Италианските Френските Алпи Република Хърватска Неотдавна се завърна от трекинг в Патагония Води велосипедни групи по българските планини Член на СК Мусала Иван Пенчев работи в Комисия Фулбрайт Като участник във вело експедиция Ладак 2006 достига с колело до 5606 м и преминава едно от най високите шосета в света разположено в Индийските Хималаи Прекосил почти всички български планини с колело и обиколил Македония и Сърбия Пътешествал из пла нините на Мароко Мароканска Сахара Австрийските Алпи пустините на Израел Публикувал е свои материали и снимки в сп На ръба сп Зона сп Одисей сп 359 Води велосипедни групи по българските планини Член на СК Мусала Стоян Камбуров завършил е ХТМУ специалност Полиграфия Работи предпечат и дизайн Активен планинар Велопътешества от скоро из Пирин Рила Родопите и Стара планина Завършил е подготвителен курс по фотография към НАТФИЗ Кръстьо Сарафов Преминал е начален курс по алпинизъм и скално катерене към БАК Любител фотограф пей заж спорт и репортаж Занимава се с музика по специално ударни ин струменти Участвал е в международни проекти в Италия към програма Младеж музикална работилница за запознаване с местна фолклорна музика и обучение за устойчиво развитие и осъзнатост Стоян Колев в момента следва във Виена специалност География Професионален МТБ водач Осъществил многодневни пешеходни преходи Ком Емине Е3 Витоша Верила Рила Пирин Е4 както и в Източни и Западни Родопи Има иредица изкачвания в австрийските Алпи Gro Glockner солово изкачване на Wildspitze първенеца на Тиролските Алпи Обиколил с МТБ значителна част от българските планини Реализирал велобиколка на Македония Преодолял с велосипед три от най значимите алпийски проходи Timmelsjoch Jaufenpass Brenero в Средните Алпи 160 км за 15 часа Има зад гърба си двукратно изкачване с велосипед на Stilfserjoch 2757м в Северна Италия Швейцария Член на СК Мусала кьм ТД Чернивръх София План на експедицията 1 ден Душанбе Тавилдара 10 ч път с

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=46&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

Капчица излиза към десет и половина и съобщава че телефонната връзка е разрушена на около 190м Отворили са още двадесетина метра на долу Дима влиза да отремонтира а аз стоя на свръзка на радиостанцията До към два часа проблемът е решен Времето се разваля духа вятър и прехвърчат снежинки Към четири часа отивам до тоалетна натрупал е около метър сняг и бушува адска буря Ден осми 29 12 Бурята е поутихнала Целият лагер е под снега Енчо Льоха Дима Малкият и аз цял ден разкопаваме лагера почистваме пътеката до пещерата и откопаваме входа й Папи и Жужи позакрепват системата в каскадата Каньон смерти а Ваня и Валя дооправят бивака Цигарите свършват и започват да пушат чай Саша Димовците и Фотев продължават да свалят багаж по кладенеца Шампион и после слизат до 1100м с по две торби Камилите пренасят торби от 700м до началото на дългия меандър 900м Късния следобед пак се появява вятър и бурята се развихря на ново До като си легнем целият труд от деня е заличен Малко е депресиращо как цял ден си копал и марширувал със снегоходките и после гледаш как за два часа всичко пак е под снега Но природа нищо не можеш да направиш Ден девети 30 12 Всичко пак е под снега но сега времето е тихо и облаците се разпръсват слънцето прави опити да се покаже Четиримата отново разкопаваме трамбоваме и строим на ново снежните човеци Старите изцяло са затрупани Фотев и Дима Дългият тръгват от 700м да излизат Появяват се горе в десет и половина вечерта изморени до смърт Последните няколко стотин метра са минали на автопилот Ваня Валя Жужи и Папи цял ден търсят продължение на дъното Безуспешно Явно е че пещерата свършва на 1549м Камилите Саша и Адютантът пренасят багаж от 700м до лагера на 1100м Ден десети 31 12 Енчо и Льоха слизат да работят в система Капчица Всички останали почиваме и се приготвяме за новогодишната вечер Иркутската Нова година е в 19 00 часа местно време абхазката си е в 00 00 часа а българската е в 01 00 часа Дима Малкият цял следобед се вихри в кухнята приготвя две странно изглеждащи ястия и за десерт прави бисквитена торта замразена в снега Имаме си изкуствена елха и новогодишни подаръци шарени кърпи от иркутските девойки В единия ъгъл има избродирана буква А Арабика анархия в другия ъгъл 08 годината Енчо и Льоха излизат към 18 30 часа Отворили 15м отвес и не голяма зала но после безнадеждно задънва Ще опитат на друго място Дима Малкият вече толкова е пиян че едва изчаква тяхната нова година и си ляга Другите руснаци се разотиват малко по късно Българската нова година я изчакваме само ние и група Камила С танци за да се топлим изпращаме старата година и посрещаме новата Петнайсет минути след настъпването й вече сме по чувалите Ден единадесети 01 01 Ставаме късно и се излежаваме по шалтетата на слънчице Саша не е доволен като научава че на повърхността почиваме кара се на руснаците и ги нарича надувни слони

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=47&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

гидове които си спестяват мъките по почистването и предлагат всичко на безценица е зависи и от късмета да случиш на добра оферта Селото Уади Рам снимка Вл Пешев Първия ден отделихме на настаняване и проучване на района В квартирата където спахме разполагахме с всички екстри на цивилизацията кухня с газов котлон и мивка баня с бойлер тоалетна с маркуч Освен нас на същото място бяха отседнали петима испански катерачи с които впоследствие станахме голяма партия Оставихме багажа си в стаята и излязохме да пообиколим и да добием по ясна представа за района Колкото повече се доближавахме до Джебел Рам най близкият масив до селото толкова повече осъзнавахме че релефът на скалата е съвкупност от скални игли и стени разделяни от каньони с различна големина Съответно и намирането на туровете се оказа по сложно от очакваното За по добра аклиматизация отделихме оставащото време от деня на разходка в пустинята Импровизирано се качихме и по един бедуински маршрут Desert of Mountains Дните започнаха да се точат един след друг Туровета също Магията на Уади Рам ни завладя Всеки ден ни будеше молитвата а всяка нощ заспивахме след раздувка с испанците Начо Фернандо Ассен Сиди и Дани Катеренето се оказа много по различно от това което бяхме срещали Много натоварващо психически особено за водача Престоят ни тук продължи 19 дена от които 14 бяха катерачни Сменяхме водачеството всеки ден и по този начин всеки избираше какво му се води Ето и имената на някои по интересни турове които изкачихме в близост до селото The Beauty 200m TD Renee Van Hasselt 300m TD Pillar of Wisdom 450m TD Flight of Fancy 150m 6b Inferno 150m 6b Стената на Джебел Рам снимка Вл Пешев Информацията която беше дадена в гидовника не винаги бе изчерпателна особено що се отнася до пътищата за слизане В тези моменти се налагаше да импровизираме но все пак мястото е известно с девиза приключенско катерене На места слизането ставаше по бедуински маршрути маркирани с пирамидки а другаде на рапели Вторият вариант се оказа по неподходящ Местата откъдето се пуска рапел се характеризират с канали врязани в скалата и всеки път когато си изтегляш въжето каналът става по дълбок Така въжето доста бързо дава фира Нашите се наложи да ги бракуваме на шестия ден По време на една от почивките посетихме крайбрежния град Акаба Отдадохме се на плуване сред разноцветни корали и риби дегустация на различни сладки и солени продукти Пушене на наргиле в автентична обстановка И не на последно място това беше моментът в който си припомнихме вкуса на бирата След заслужената почивка пак се заехме с катерене но нещо не беше както преди Прекалено много наблегнахме на спортния сектор което ще рече маршрути около 150м с фиксирани площадки и категории около 6а Явно трябваше да сменим районът Доста апетитно ни изглеждаше каньонът Бара с турове като за нас и екстрата лагер в пустинята Проблемът идваше оттам че никъде в околността няма вода затова трябваше да изчислим добре потреблението й Испанците също бяха запланували смяна на обстановката Оставихме на тях да

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=48&p=expedition (2016-02-08)