archive-com.com » COM » E » EKIPIROVKA.COM

Total: 793

Choose link from "Titles, links and description words view":

Or switch to "Titles and links view".
  • Ekipirovka.com - Електронен магазин за планинска, алпииска и катерачна екипировка.
    изкуствено катерене са от времето на Желязната епоха в алпинизма Наричат се така защото по време на създаването си катерачите които са ги преминали първи не са разполагали с нищо друго освен чук скални и разширяващи се клинове ролплъзи Безкрайна поредица от тези скални клинове и ролплъзи с които пионерите на катеренето в България са преодолявали трудните участъци от скалата се срещат на доста алпийски маршрути в Рила и Враца и макар никак не лесни за преминаване са доста различни от съвременната представа за изкуствено катерене съответно и категориите им са по ниски от дадените им първоначлно Още преди края на вече спомената катерачна среща заедно с Никола Леваков се опитахме да повторим маршрута на французите който се явяваше един вид еталон за А3 и след като никой от нас до сега не беше катерил подобна категория ни беше любопитно да опитаме Първата и основна изненада беше че французите не бяха оставили нито един скален клин по маршрута това ни накара да се върнем след 15 20 метра катерене по доста трудния терен поради липсата на инвентар няколкото тънки клина с които разполагахме не се оказаха удачни за специфичните цепки в скалата Този маршрут си остана за мен една Фикс идея която ме тормозеше през годините но така и не се отдаваше случай да го опитаме отново След няколко години точно изпробвах руската система за изкуствено катерене с крюканоги и след няколко опита по по лесни маршрути реших че е дошло времето пак да се пробвам на Малкото Българско Боричкане Системата работеше добре и с нея се напредваше сравнително бързо и сигурно но малко над мястото което бяхме достигнали първия път една от самоделните куки за закачане на крюканогата се счупи и коляното ми се удари в скалата доста неприятно И така с повредената екипировка и болка в капачката не ми оставаше нищо друго освен да пусна рапел През пролетта на 2007 година отново с Никола Леваков бяхме под маршрута Никола поведе първото въже и след няколко часа прецизно катерене само на 5 6 метра от осигуровката каза че не може да продължи Предложи ми да го спусна и ако искам аз да опитам Проблемният участък се оказа изключително гладка скална плоча на която бяха пробити седем последователни дупки за небесни куки преминаването по тях със стълбичките не беше проблем до третата дупка която беше забита в скална неравност и която караше куката да изкача когато се натовари Висях на последната дупка и безпомощно гледах спитовете на осигуровката само на няколко метра над мен нямаше как трябваше да откатеря до последната стабилна осигуровка един спит в началото на поредицата от дупки и да слизам Поредният опит пропадна поради непонятна за мен причина Още когато видях поредицата от пробити в скалата дупки ми направи впечатление техният диаметър и дълбочина обикновено за небесни куки се правят по плитки и тесни Докато подреждахме инвентара в раниците разбрах каква е хитрината използвана за преминаването на проблемното място и която не бе спомената от френските катерачи Вероятно те са използвали не небесна кука а тялото

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=50&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

обсъждайки как ще процедираме на следващия ден Разгледахме стартовите списъци забелязахме че квотата за участници е пълна от страна на Австрия Германия и Франция което всъщност беше абсолютно нормално И все пак малко се притесних защото всеки знае че това са състезателите които най често са във финалите и винаги са изключително подготвени а аз се стремях кам по доброто класиране На сутринта тръгнахме към залата питайки се как изглежда стената какви ще са ни квалификациите на какво ще трябва да разчитаме повече на силата или на издръжливостта Моят стартов номер за първата квалификация беше 19 ти Понеже квалификациите ни бяха flash това означава че ще изгледам както форлайфера така и първите 18 момичета пред мен След като видях демонстрацията на маршрута отидох да загрявам и да се подготвя за старта в зоната Когато стана време да стартирам погледнах отново около 20 метровият маршрут и знаех че мога да го изкатеря но все пак никога не можеш да си абсолютно сигурен в себе си Докато катерих нагоре се чувствах толкова спокойна и оравновесена и колкото по нависоко стигах толкова по сигурна ставах че ще го изкача Което всъщност стана Но следващият ми проблем беше че тази квалификация се оказа твърде лесна и около 20 момичета я качиха Това означаваше че всичко зависише от втория квалификационен маршрут В същото време стартовия ми номер се оказа доста неблагоприятен Трябваше да стартирам втора което обаче ми подсказваше само че ще трябва да се доверя единствено на демонстриращия Понеже много по голямо е предимството да си с по заден номер защото когато стартираш след като си видял повече хора ти виждаш къде е най трудно къде да внимаваш и най вече грешките на другите като по този начин избираш възможно най добрия вариант за себе си От друга страна лошото да си от последните

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=51&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

това е страната на свободните пазарлъци Ден първи по трека Бавно трамбовахме по широките пътеки на парка Обстановката се нормализираше планински хлад мал ко хора и много върхове Всичките трудни и недостъпни а в същото време много красиви Ден втори по трека Височината бавно и сигурно ни гово реше Понякога от това не можех да чуя мислите си и забравях за всичко и всички около мен Шивлинг и Багирати бяха на една ръка а в тяхна чест се отдадох на ритуално къпане на Гомук свещеният извор на свещената река Ганг Така човек измива греховете си и или умира чист или започва да трупа нови Ден трети по трека След няколко часа под раницата и труд но пресичане на ледника се появи и базовият лагер Така поне ни бяха казали носачите В действителност мястото на истинския ба зов лагер се оказа още няколко часа напред и нагоре За нас това беше загуба на ценно време и сила а на място като това времето и силата нямат цена Дни и нощи в базовия лагер Това бе място наречено Сундербан с палатката на офицера за свръзка кухнята и нашите три палатки Височината бе 4800 метра Оставаше само да намерим върха и онази стена която бяхме видели на сним ката от интернет Преден базов лагер Изтече още малко пясък от часовни ка Вече имахме разчистено място върху мърдащия ледник и две преместени палатки Наричахме го преден базов лагер и системно започвахме да го зареждаме с провизии и екипировка Оттук виж дахме стената После започнахме с кроежите на големи планове и стратегии в стил великият комбинатор Брама обаче мислеше друго Първи метри Изкатерихме стотина метра над предния базов лагер по еволюционно стара скала Там за удобство и безопасност по късно фиксирахме едно случайно намерено въже най вероятно от експедиция от предната година Излязохме на същинския лед ник набрахме още малко височина и най сетне се чу дрънченето на алпийския инвентар Предаде се първият метър от българския маршрут на Kedar Dome По късно следобяд заваля сняг сантиме тър по сантиметър се появиха 350 метра екипирани с парапет Из несохме една от палатките на преден базов лагер и тя се превърна в Лагер 1 Стената Безкрайна амбицираща или плашеща Най вероятно и трите До нея имахме фиксиран 100 метров парапет по стръмен фирн над лагер 1 изнесена екипировка и стотици метри въже Започнахме катеренето По скоро продължихме със същото темпо и устрем малко изкуствено малко класическо за да довършим това за което бяхме дошли тук преди двадесет дни И за да ни покаже че той е над всичко и всички Брама ни върна там откъдето бяхме тръгнали Базов лагер Мокри изтощени и със затрупана и разпиляна екипировка Спокойствието на базовата палатка не можеше да компенсира това което не се виждаше вътре в нас Оставаха бро ени дни и часове и трябваше да се направи нещо Нова атака Сменихме концепцията и в алпийски стил атакува хме Сега вече четирима по главното ребро на източната стена С една палатка една бутилка газ и с по един чувал за двама

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=53&p=expedition (2016-02-08)
    Open archived version from archive

16 часа и спираше по късни доби Единственото нещо което неспираше беше трафика на всякакви превозни средства Превалът Рохтанг 3975м се оказа голяма туристическа атракция за индийския народ цяло панаирно градче беше изникнало на километър преди връхната точка Поради липсата на възторг от постижението първи превал набързо се спуснахме към долината на река Чандра В рамките на по малко от 2 часа сменихме климата от мусонния Юг към полупустинния Север от влажни пътища към прашни такива Голям зор срещнахме тогава докато намерим сгодно място за бивак Причината беше че всяко що годе равно място беше я нива я пак нива а и хората работят до късно по полето та се наложи да си играем на шумкари Третият ден от пътуването беше важен от гледна точка на това че оттук насетне навлизахме в зоната на 4000 5000 метра До втората преграда по пътя ни към Ле известен още и като входа към Ладак превала Баралача ла 4980м ни разделяха 82 км До него имаше още 2 дена през които ние пихме за последно бира би ни градушка валя ни сняг ударихме температурни рекорди от 35С запознахме се с съратници от Англия и Русия изобщо емоции и случки не липсваха Някъде около Зинг зинг бар 4287м което се оказа асфалтова база а не питиепродавница усетихме за първи път леко неразположение Възстановихме бързо водния баланс след което подпалихме моторетките нагоре Доста усилия ни костваше да стигнем до Баралачала Последните 7 8км от пътя бяха много каменисти появилият се силен насрещен вятър примесен със сняг допълнително ни затрудни Отново не се застояхме особено дълго глътка ракия за успеха и марш надолу по камънака С течение на пътуването преодоляхме разни страхове и предрасъдъци относно храната по крайпътните капани известни още като даби Та там обикновено се нахвърляхме като невидели на разни мазни чапати патати лютиви до немай къде от които направо ревяхме всеки път супи нудли гнудли и разни други вредно пиперливи блюда След Баралачала направо полетяхме в долината на река Лингу чу Имаше моменти в които настигахме коли и дълго време им дишахме във врата Всичко хубаво и лесно обаче си имаше край Предстоеше Гата лупс известни още като лупите на Гатю 21 серпентини 800 метра денивелация За жалост лифта неработеше Майтапа на страна но пътя беше наистина доста труден но за сметка на това прекаран през феноменални места За първи път брахме студ дори карайки нагоре Абе излезе ни джигера На превала Накила 5020м времето ни накара да наоблечеме всичко Следващият гвоздей в програмата беше Уиски нула Това беше една дупка разположена между превалите Накила 5020м и Лачалунгла 5065м място без вода и много студено поне така беше описано Обаче каква се оказа реалността Уиски то се оказа една огромна зелена морава при това с поток Идилия Течността в потока на пръв поглед не даваше информация уиски ли е вода ли е но ние ги консумира х ме и заедно Така че на този разкош опънахме палатката и се отдадохме на мързел Едно беше вярно прекарахме най студената си нощ около 8С Поредния

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/expedition.php?page=52&p=expedition (2016-02-08)

• Ekipirovka.com - Team
    3 ти места от балкански състезания както и 1 во място на балканско първенство по боулдър 2003г а през 2006 взех участие и първото световно по боулдър в България Изминалата 2009 година беше много успешна за мен позволявайки ми да запиша 5 тура 8b Доматито на Звяра и Double Penetration на Враца Foneas Giganton Mouzaki Гърция Дребните трябва да могат да скачат Карлуково и Натурално извисен Тетевен Сегашната 2010 г

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/page.php?p=t_rumen (2016-02-08)

• Ekipirovka.com - Team
    най високия връх в Австрия вр Гросглокнер 3798 м и първенеца на Юлийските Алпи вр Триглав 2864 м в Словения 2006 г е годината в която Дамян атакува и успешно изкачва вр Брайтхорн 4164 м Западни Алпи Швейцария Италия 2010 г вицерепубликански шампион по алпинизъм зимно в свръзка с Григор Вътев АК Железник Ст Загора 2011 г реализира успешно изкачване на маршрутите Комичи Димай по северната стена на емблематичната в

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/page.php?p=t_damian (2016-02-08)
    Open archived version from archive

ЗА ВЕЛИКАНА И ТРИТЕ ДЖУДЖЕТА прочети статията Нова статия Открий правилната материя за твоите нужди прочети статията Клинове за лед прочети статията Протриващи съоръжения прочети статията Снегоходки INOOK От създаването си преди 15 години INOOK защитава една много лична визия за снегоходки Компанията предлага иновативни и вълнуващи продукти за тези които искат да отидат отвъд утъпканите пътеки научи повече Нова статия Avalanche Safety от MAMMUT прочети статията Нова статия Колко здрави са лентите за сечивата Spinner Leash прочети статията НОВИ СТАТИИ ПРИКАЗКА ЗА ВЕЛИКАНА И ТРИТЕ ДЖУДЖЕТА Стамен Касабов разказва за изкачването си с Милен и Никола на Северната стена на Айгер през зимата на 2002 г Статията е била предназначена за публикуване в списание На ръба но не вижда бял свят тогава защото списанието престава да се издава прочети статията Открий правилната материя за твоите нужди GORE TEX продуктите са трайно водонепропускливи и ветроустойчиви в комбинация с оптимизирана проветривост прочети статията Клинове за лед Зима е Хората ходят да се катерят на лед Не е лошо да се напише нещо кратко като мнение на производителя технически параметри лично мнени прочети статията Протриващи съоръжения Когато осигуряваме или пускаме рапел ни трябва протриващо Какво да бъде то Как да го изберем и използваме На какъв принцип работи прочети статията Avalanche Safety от MAMMUT Гамата от продукти които MAMMUT предлага в категорията Лавинна безопасност е голяма В качеството на продуктите няма съмнение Как да се ориентираме и какво да изберем прочети статията Колко здрави са лентите за сечивата Spinner Leash В този пост Kолин Поуик дава своите препоръки по предназначението и рисковете от използването на двойна лента за сечива Spinner Leash Прочетете повече за това от нашия директор по качеството прочети статията Лентата на френдовете Black Diamond износване и подмяна Един от най честите въпроси които получаваме в Black Diamond както гаранционно

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/index.php?p=8&pid=619 (2016-02-08)
    Open archived version from archive

години INOOK защитава една много лична визия за снегоходки Компанията предлага иновативни и вълнуващи продукти за тези които искат да отидат отвъд утъпканите пътеки научи повече Нова статия Avalanche Safety от MAMMUT прочети статията Нова статия Колко здрави са лентите за сечивата Spinner Leash прочети статията НОВИ СТАТИИ ПРИКАЗКА ЗА ВЕЛИКАНА И ТРИТЕ ДЖУДЖЕТА Стамен Касабов разказва за изкачването си с Милен и Никола на Северната стена на Айгер през зимата на 2002 г Статията е била предназначена за публикуване в списание На ръба но не вижда бял свят тогава защото списанието престава да се издава прочети статията Открий правилната материя за твоите нужди GORE TEX продуктите са трайно водонепропускливи и ветроустойчиви в комбинация с оптимизирана проветривост прочети статията Клинове за лед Зима е Хората ходят да се катерят на лед Не е лошо да се напише нещо кратко като мнение на производителя технически параметри лично мнени прочети статията Протриващи съоръжения Когато осигуряваме или пускаме рапел ни трябва протриващо Какво да бъде то Как да го изберем и използваме На какъв принцип работи прочети статията Avalanche Safety от MAMMUT Гамата от продукти които MAMMUT предлага в категорията Лавинна безопасност е голяма В качеството на продуктите няма съмнение Как да се ориентираме и какво да изберем прочети статията Колко здрави са лентите за сечивата Spinner Leash В този пост Kолин Поуик дава своите препоръки по предназначението и рисковете от използването на двойна лента за сечива Spinner Leash Прочетете повече за това от нашия директор по качеството прочети статията Лентата на френдовете Black Diamond износване и подмяна Един от най честите въпроси които получаваме в Black Diamond както гаранционно така и в QC Lab лабораторията ни е по отношение на подмяната на слинга полиамидната лента на нашите френдове Camalots Camalot C3 и Camalot X4 прочети статията Френдовете на Black Diamond новости Малките

Original URL path: http://www.ekipirovka.com/index.php?p=8&c=12&subc=12 (2016-02-08)